lördag 13 augusti 2011

[Introducerar] Givers


Lika dålig som sommaren har varit ur ett väderperspektiv, har den varit bra ur ett musikperspekt. Det känns som om antalet soldagar här i Oslo kan räknas på en hand, och jag behöver fler händer än så för att kunna räkna det antal nya, och bra, band som jag upptäckt de senaste månaderna. För en månad sen upptäckte jag Givers, och deras hit "Up up up". Det är en sjukt "catchy" låt som jag fastnade för direkt. Efter att nu ha hittat hela deras skiva In Light på Spotify har jag inte blivit mindre imponerad. Det är lite Vampire Weekend-känsla över deras musik, något som i mina ögon, och öron, enbart är positiv kritik!

Skivan droppar i oktober, men finns som sagt redan på Spotify, och jag rekommenderar starkt, att du kollar in den! Jag har slängt in en länk längst ner på inlägget, och ger som vanligt ett smakprov här under. Enjoy!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar