tisdag 9 augusti 2011

[Nytt Album] Beirut



Jag har alltid sagt att musik är det enda i världen som alla människor gillar. Visst, folk gillar väl mat, eftersom man måste äta för att överleva, men jag menar sådant som faktiskt inte är livsnödvändigt utan sånt som bara finns för att vara till vårt behag. Det finns musik man gillar när man dansar, det finns musik man gillar när man jobbar och musik man gillar när man sitter hemma i soffan och tar det lugnt. Det finns egentligen musik för alla tillfällen. Sen stöter man ibland på musik man gillar jämt! Beirut är ett sådant band, som med ett brett arsenal av instrument ger genren Folk när den är som bäst. Idag släppte de ett nytt album, The Rip Tide. Jag skrev i ett av de tidigare inläggen i bloggen om deras nya låt East Harlem, som är en av låtarna som finns med på skivan. Efter en snabb genomlyssning drar jag två slutsatser.

1. Det är musik i typisk Beirut-stil.
2. Det är helt genialiskt.

Ja, ni som har väntat på ytterligare en skiva till samlingen "bäst 2011" efter Bon Ivers självbetitlade album; här har ni!

Jag lade till två av låtarna direkt här under, annars kan ni klicka in här och lyssna på hela skivan. Enjoy!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar