torsdag 9 juni 2011

Arctic Monkeys - Suck It and See




Jag minns första gången jag hörde Arctic Monkeys. Det var år 2005, jag gick i högstadiet, och slötittade på ZTV. Lyssnade inte så noggrant på musiken först, men plötsligt hör jag det. "Vafan är detta?" tänker jag. Ett ungt, brittisk rockband med ett hårt, rassligt sound och en simpel video. Det var Arctic Monkeys med I Bet You Look Good On The Dancefloor. Sedan dess har de alltid funnits i alla mina spellistor och varit ett av mina favoritband och efter att ha sett dem live för första gången, i början av maj, steg de ännu högre i mina ögon och öron.

Nu i måndags släppte de sin fjärde skiva, Suck It and See, och från att ha varit osäker på vad jag tyckte så blir den bara bättre och bättre för varje sekund jag lyssnar på den. Det finns bara fyra låtar på Spotify än, men här nedanför är ett medley från när de framförde fyra av deras nya låtar, var av en inte finns på spotify, på Later with Jools Holland. Enjoy!


Arctic Monkeys på Spotify

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar