lördag 11 juni 2011

Tyler, The Creator - Goblin




Jag stod och klagade för min kollega på jobbet, här om dagen, över att Kanye West var så jävla upphypad och i Norge kallas för "Kongen av Hiphop". Visst, han är duktig på att göra hits med enkla medel, och en duktig producent, men jag gillar inte den typen av hiphop. Old School och Underground har alltid varit det som tilltalat mig, och när Nas påstod att Hiphopen är död, var jag beredd att hålla med honom. Nu får jag skämmas. Blott 19 år gamla Tyler, the Creator, medlem i hiphop-kollektivet Odd Future, eller OFWGKTA (förkortning för Odd Future Wolf Gang Kill Them All), har nu kommit ut med sin andra skiva - GOBLIN. Den har funnits ute i ungefär en månad, men inte förrän för ett par dagar sedan släpptes den även på spotify.

Det här är underground hiphop, det här är hardcore hiphop, det här är hiphop i sin renaste form. Ljuvligt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar