tisdag 28 juni 2011

[Introducerar] The Stowaways!



När jag och två vänner var i London, i oktober 2009, var vi på en bar, i stadsdelen Hammersmith, efter att ha sett Arsenal besegra Blackburn med 6-2. På den baren var den en kille och hans gitarr som stod för kvällens underhållning, och han var så fantastiskt jävla bra att vi bestämde oss för att snacka med honom. Jag minns inte vad han hette, men jag minns att han blev fruktansvärt glad över vårt beröm och när vi kom hem från England lade han till oss som vänner på facebook, genom sitt band, The Stowaways.

Av någon anledning har jag inte följt The Stowaways alls, trots det faktum att deras lead singer imponerade oss så otroligt. När jag idag gick in på deras fan page på facebook, för att se hur det gick för dem, blev jag riktigt positivt överaskad. The Stowaways' Indie pop/rock kanske är en vanlig musikgenre, men det är en grenre jag avgudar, så för mig gör det verkligen inte något! Det får gärna komma hur många såna här band som helst så länge de levererar bra musik, och det tycker jag The Stowaways lyckas med!

Nedan har jag länkat deras EP Monroe, och 2 nya låtar som de lade upp idag. Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar