lördag 11 juni 2011

[Introducerar] The Flumps



För en vecka sen kom jag över det här nästan helt okända bandet, genom en av mina favoritbloggar. Jag fastande för deras Mumford And Sons-liknande musik direkt, och jag ser verkligen fram emot att höra mer från dem. Bandet heter The Flumps och kommer från Florence i Colorado. The Flumps består av fyra medlemmar; Dino Belli, Alex Koshak, Hat Hatfield och Mitch Macura, och tillsammans täcker de ett brett spektrum av instrument, däribland: Gitarr, bas, trummor, cello, piano, keyboard, klockspel, trumpet, trombon och dragspel. Dessutom spelar de in och mixar all sin musik själva vilket ger dem det där "Lo-Fi"-soundet.

Den enda platsen jag har hittat som gör det möjligt att lyssna på deras musik är Youtube, och den ovanlänkade bloggen givetvis. Låt inte det låga antalet views lura dig. Det här är riktigt bra skit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar